tisdag 26 maj 2009

Murstensdalen - bonus i Maj

Det blev en bonusgång i maj. Det var systern som "lurade" ut pappan och mig till Murstensdalen på en extra övernattningstur. Murstensdalen är det näst största och mest vildmarksartade av naturreservaten i Örebro län efter Kindla kan man läsa på Länsstyrelsens hemsida. Till vindskyddet längst bort skulle systern absolut så över stock och sten med packning vandrade vi en ganska svettig tur 4 km in i reservatet till den lilla sjön Lången. Där stod ett vindskydd och balanserade på några fjuttiga små stenar.
Att vandra bland de gamla tallarna i Murstensdalen är nästan som att vandra i Norrland och jag undrar hur jag tidigare kunnat missa detta fina reservat. Men nu blir det garanterat fler gånger för på hemvägen gick vi förbi ändå finare sovplatser.
Denna fina försommarkväll slapp jag att gå in när klockan slog sängen. Efter en god middag med Tortillas från grillhalstret sov jag underbart gott hela natten och vaknade endast ett par gånger då hunden bökade runt bland liggunderlag och sovsäckar. Inte ens de envetna gökarna som kokoade hela kvällen lyckades hålla mig vaken.





1 kommentar:

Ylva sa...

Ja ja, gör mig avundsjuk bara!