lördag 27 april 2013

Korttidsfasta eller det medvetna ätandet

Fortsätter ihärdigt det påbörjade projektet att fasta på måndagar och torsdagar mellan 16 till 18 timmar och förvånas över vad lätt det går.  Inte för att jag har en blekaste aning om vilka mina värden i cellerna är men fördelarna överväger ändå.
Förutom att det faktiskt är ekonomiskt och det sista envisa kilot runt magen rann av mig som vatten på en gås bara på två veckor har jag fått kontakt med mina verkliga hunger- och mättnadskänslor igen. Jag äter mer medvetet de andra dagarna och inte lika mycket. Maten smakar bättre och ätandet har blivit betydligt mer medvetet.
Det blir otroligt tydligt att jag(vi?) äter av de mest skiftande anledningar fjärran från verklig hunger och behov.
Tanken är att det här ska bli ett livsprojekt och ett lättare liv.

Länk till Coltings blogg:

http://coltingblogg.com/2013/01/09/antligen-har-korttidsfastan-slagit-igenom/

Inga kommentarer: