lördag 6 april 2013

Ny säsong - nya drömmar

Mina odlingar är som vanligt bäst i mitt huvud innan säsongen ens har börjat. I mitt huvud växer det som i Amazonas här i det karga Hyttan och jag ser framför mig hur jag får slå mig fram med machete för att ta mig till växthuset. Verkligheten brukar bli mer lappländsk.
Jag hade annars tänkt att jag skulle ligga lite lågt i år och bara så frön jag redan har och inte så mycket. Ta ett softare odlings år

Det går inge vidare än så länge.

Jag har hittills planterat fullt med chili och idag har jag sått Aubergine Wenta vilket måste sägas vara ett extremt optimistiskt projekt. Aubergine är SVÅRT. De får lätt ohyra, är ganska kinkiga och tar tid på sig fast jag har faktiskt lyckats att få EN aubergine EN gång (det blev nog den dyraster aubergine jag ätit).
Den här sorten ska dock vara en supersnabb sort från Nepal(!?).

De är ganska små och smala men It´s Now or never känns det som. Det ska gå! Jag ger inte upp i första taget.

Fröer finns hos Runebergs

2 kommentarer:

Ylva sa...

JAG har lyckats få fram en aubergine någon gång i ett tidigare liv, och jag har alltid mest spridit död och vissenhet omkring mig när det gäller växter, så chansen finns!
Tror att jag glömde äta upp den dock.

Kokospelle sa...

tack Ylva. Känner nu ett allt mer tilltagande hopp att jag ska klara detta :-)