torsdag 2 februari 2012

Felmeddelanden i systemet förhindrar att det lyfter

Häromdagen var det tydligen ett sådant extremt högtryck uppe i Luleå att flygplanen som skulle öva för krig inte kunde lyfta. Viktiga instrument visade felmeddelanden och jag undrar eftertänksamt om det är det som är felet...för nu är det färdigt igen, jag har gått in i februari-koma och det känns inte speciellt upplyftande här i Hyttan heller. Hela hjärnkontoret har gått i spinn och det känns som att det är "Connect disable - Error" redan när jag kliver upp på morgonen. Jag längtar genast till kvällen när jag ska få gå och lägga mig igen. Någon timme in på förmiddagen går det skapligt och jag kan känna ett svagt fladder av inspiration där runt 8:30 men det går sedan över igen framåt lunchtid. Jag är trött och felmeddelanden hopar sig sedan hela eftermiddagen.
Men jag känner på mig att jag har mått så här förr och mycket riktigt. Vid en snabbkoll bakåt i bloggen skrev jag nåt liknande 2010 den 12 februari vilket väl borde antyda att jag inte behöver uppsöka en psykoterapeut än i varje fall? Att det kommer att gå över liksom? Att trycket sjunker igen så att jag kan lyfta?

Som parentes kan sägas att vintern annars varit ovanligt beskedlig 2011/2012 fast ikväll är det 17 minusgrader utanför väggen. Knastertorrt är det i luften, kallt långt in i skelettet och det känns nästan som att jag skulle vilja bada om inte i kokande olja eller åtminstone i en 37-gradig dito. Nu blinkar det igen och det får bli en Ctrl-Alt-Del. God Natt!

Inga kommentarer: