söndag 5 februari 2012

Det åttonde underverket

Idag har jag efter att med viss ansträngning kopplat upp min februaritrötta hjärna till det som kallas liv, gått lös på Impectas hemsida och handlat fröer i mängder. Jag tror det blev en rekord-order i år och då avstod jag ändå motvilligt en och annan avancerad kronärtsskocka i sista stund trots att jag skrivit upp den på listan. Jag har också inventerat de insamlade fröerna sedan i höstas och även inhandlade fröerna som är kvar ifrån andra år. Nu ser jag för mig själv det åttonde underverket:

Södra Hyttans Prunkande Trädgårdar och hur de börjar växa fram bland den magra tallskogen i zon 5. Jepp.

Trädgårdssäsongen är alltid bäst innan den har börjat skulle man också kunna säga.

Och man kan också säga vad man vill om Kokospelle men hon är en envis jävel och ger inte upp i första taget. Den här gången kommer det att bli perfekt, eventuella besökare kommer att få använda machete för att ta sig fram till stallet. Fast nån KÅL blir det inte i år heller om man undantar svartkål som verkar kunna överleva ett kärnvapenkrig. Jag vacklade en stund där på sidan med diverse broccolisorter men köpta sedan en påse blåklint i stället för 10 kr. En läkelobelia blev det också som årets nyhet. Indianerna använde den som stimulantia och tro mig - det kommer jag helt säkert att behöva!

Inga kommentarer: