torsdag 5 januari 2012

Riskokare från Tupperware - min bästa onödigaste pryl

Nu ska jag erkänna en sak vilket är lite pinsamt när man har en sån cool hatt. Jag brukar gå på plastpartyn. Jag tycker att Tupperware är häftigt. Andra shoppingpartyn kommer och går men Tupperware består - typ. Det har funnits jämt, jag har kvar en Tupperware hink min mamma köpte någon gång tidigt 70-tal. Locket är bortslarvat men hinken ser likadan ut 40 år senare och jag antar att det är därför de lovar livstidsgaranti på grejerna?

Men första gången jag såg en riskokare på ett Tupperware-party tänkte jag:
- Att gud vilken idiotisk, onödigt pryl. Vem fan köper sånt? Koka ris i micro?

Sedan gick jag hem och kokade över ännu en gryta med basmatiris och fick kladdig stärkelse över hela spisen. Om ni hör till dom som ibland kokar ris hemma på spisen vet exakt vad jag menar.

Efter ytterligare någon månad och ett annat party köpte jag den....Jag gick till och med dit extra för att köpa just en sån och jag undrar än idag hur det kom sig att jag ändrade mig?

Jag har inte ångrat mig trots att den gick på en släng över 200 kronor och att jag fick rigga om micron och göra en ny specialplatta att lägga på den lilla karusellen i botten (den gick inte in med glasskivan som var original i vår lilla micro).
Nu får jag "perfekt ris varje gång" och jag slipper torka ris-gegga på spishällen. Fattar faktiskt inte hur jag kunde vara utan en riskokare från Tupperware?

PS Det går förresten även att koka bulgur och andra gryn i den också.DS

2 kommentarer:

Ylva sa...

Det var det värsta avslöjandet jag någonsin hört!! Inte riskokaren utan partygåendet. Ärligt talat trodde jag inte så´nt var på riktigt. Oj, oj, tänk vad man inte vet om folk :D

Kokospelle sa...

Jag är full av överraskningar :-D