onsdag 18 augusti 2010

Störigt för trånga trädgårdar


Har man ont om anlagd odlingsyta kan man alltid odla på höjden. I år har störbönorna gått super efter några kalla vrånga somrar. Skördar massor av mjälla lila störbönor på dessa till antalet ganska få stänglar som slingrar sig på långa armeringsjärn. Riktig roligt och en favorit att satsa på till skillnad från den insektsdrabbade kålen. I bakgrunden syns förutom Kokopelli squash och i förgrunden växer reseda bland mangold och ogräs dessutom har vi solrosor och jordärtsskockor till vänster.

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Visst är det finurligt att odla på höjden. Jag har blomsterbönor i mängd. Också helt insektsfria.

Kokospelle sa...

Blomsterbönor är också skoj (såg dina fina) men jag odlade dom lite för magert i år så det ville sig inte riktigt. Men jag ska inte ge upp om dom

Anonym sa...

Jag har ju inte trång på någe vis men hos mig är det ju platt så jag är i desperat behov av saker som fyller uppåt. Ska satsa på störar nästa år! Har odlat små brytbönor i år och de ger massor. Har ganska tung lera så det är ett evigt grävande för att få till jorden. Skulle behöva lite av din./Benita