lördag 29 november 2008

Världens äldsta är död


I veckan dog Edna Parker 115 år gammal. Hon föddes 1893 och enligt sonen oroade hon sig aldrig. Jag konstaterar att ett av mina ständigt återkommande nyårslöften är att inte oroa mig kanske kan ge ganska bra payoff. Jag har blivit ganska duktig på att inte oroa mig de senaste åren.
Edna var även väldigt aktiv, en renlevnadsmänniska och har alltid varit smal vilket ger mig ytterligare bra odds. Inte heller röker jag men jag torskar på alkoholen då jag gärna dricker ett och annat glas vin... fast å andra sidan hjälper nåt glas här och där till att infria det ovanstående löftet att inte oroa mig. Det borde jämna ut en del?

Edna själv uppgav att mer utbildning höll henne vid liv så länge vilket gör att jag överväger en högskolekurs nästa höst. Jag läser annars mycket och jag måste säga att om jag inte krockar på den förfärliga 63:an på väg till och från jobbet verkar väl oddsen ganska goda för ett hyggligt långt liv?

Inga kommentarer: