onsdag 19 november 2008

Bygympa i alla åldrar

Hemma i våran by har vi en nedlagd skola. Den skolan har en gymnastiksal som idag ägs av byföreningen. Ikväll var jag där för första gången för att delta i ett aerobicpass tillsammans med en mycket blandad skara. Totalt prestigelöst samlas diverse människor, kvinnor, män, barn och äldre och tränar ihop. En ung tjej har rollen som inspiratör och ledare. Var och en tränar efter sin förmåga och ork. Den som är med lägger 20 kr i en burk till byföreningen för underhåll till lokalerna.
Det var riktigt, riktigt roligt och kommer att bli ett perfekt komplement till löpträningen de mörka vintermånaderna. Vilket härligt koncept att alla kan vara med.

3 kommentarer:

stefan backius sa...

trevligt, men musiken brukar vara ett bekymmer. Hur gick det? Fick du lida av "höja höja låtar" som bara vill få en att försvinna eller...?

Unknown sa...

Bygympa, det vore nått det. Jag undrar om jag kan få "mina" bybor att nappa på det. Misstänker att det inte blir helt lätt. Å andra sidan bor det en danslärare i närmsta huset....hummm nu blir jag lite inspirerad :)

Kokospelle sa...

Musiken ÄR ofta ett bekymmer men jag går ju inte dit för att lyssna på musik. Det var iallafall inte dansband.

Bydans kanske kunde vara ett alternativ.