fredag 18 juli 2008

Årets bästa dag

Idag börjar min semester. Jag har idag gjort sista dagen på jobbet för denna säsong. Fyra veckor av ostyckad tid väntar eftersom jag inte har bokat in en endaste sak i förväg. Almanackan är helt tom fyra veckor framåt och jag kan ta varje dag precis som den kommer. Det är ett bra sätt att få tiden att gå långsammare. Att undvika alltför mycket planering.

I grönsakslandet växer det äntligen äntligen så att det knakar (efter en torr start på sommaren ) vilket tillsammans med den i våras inköpta tjuren betyder att jag inte ens behöver åka och handla om jag inte absolut vill.


Det bästa med att ha ett arbete är att vara ledig ifrån det. För det är ju precis som Pippi Långstrump sa "att jag vill också gå i skolan för jag vill också ha sommarlov".

Inga kommentarer: