söndag 13 januari 2008

Varglöften


Jag har ännu ett löfte och det är att skriva minst ett debattinlägg alternativt en insändare i månaden (fast helst ett i veckan) för rovdjur i allmänhet men för varg i synnerhet. En liten klick människor gör allt för att få till stånd en utrotning av vargen och vissa hatar den urskiljningslöst. Jag har själv fått ett antal telefonsamtal från diverse knäppisar som är oförskämda och provocerande enbart för mitt engagemang för rovdjuren. En snubbe som säger sig heta Torsten Victorin har ringt flera gånger och säger att han ska skjuta alla vargar och lägga ut gift. Att jag är dum i huvudet som tycker att vi ska ha varg i landet. Om det är ett påhittat namn eller inte vet jag inte.

Dessbättre har jag också fått uppmuntrande brev och mejl för samma sak, människor som precis som jag är oroliga för varghat, ett hat mot vår natur. Ett han som många inte inser existerar och ser vidden av.

Idag skrev jag ett inlägg på arbetarbladets hemsida. I övrigt går det lite trögt med löftena fast jag har ätit ganska bra men motionen blir det lite si och så med. Det har ju regnat så inihelvete den sista tiden vilket medför att det är precis kolsvart när jag kommer hem från jobbet. Och även om det varit ljust hade det inte hjälpt då det är precis svinhalt med regnet på isen. Idag har jag dock gått en långpromenad på ca en och en halv timma.


Inga kommentarer: