tisdag 9 december 2014

Mitt liv som katt med hatt

Jag har en hel del planer inför min så kallade ålderdom - när jag blir tant på riktigt - förutom det där kollektivet jag talat om i ett tidigare inlägg:

Pensionärspower

Det första jag ska göra är att köpa mig lite roliga hattar på slutlönen. Jag tycker att folk borde bära hatt oftare.
Vid 80  tänker jag vara fullfjädrad vinalkoholist och dricka vin till alla måltider utom till frukost då jag kommer att dricka ett glas champagne. Enligt expertis ska det ta ca 20 år att bygga upp ett alkoholberoende vilket innebär att jag får börja träna redan nu med ett glas här och där.
Sedan har jag räknat med att jag får lite knapert med pensionen så därför kommer jag plocka ut så mycket som går i början för att sedan runt 75 börja snatta i affärer om det visar sig att mathållningen blir för ensidig. Jag tänker minsann inte leva på gröt allena och dessutom kommer ju de där vinflaskorna belasta den redan ansträngande ekonomin. Om de tar mig med en kyckling i hatten tänker jag - om jag inte redan är det - spela senil och förvirrad. Skulle det värsta hända kommer jag att ha mat och husrum på Hinseberg.
De gånger jag betalar för maten kommer jag handla vid lunchtid - med mynt - om det finns kvar. Finns det inte kvar kommer jag att krångla med alla kort, ta fel kort och glömma koden medan kön växer sig lång. Sist men inte minst kommer jag att bli en "Crazy Catlady" och skaffa mig en massa katter. Jag kommer vara en sanitär olägenhet redan några år efter avgång med pension. Det kan till och med hända att  jag kommer sluta mina dagar som katt-mat.



Inga kommentarer: