fredag 4 maj 2012

Årets V-månad

Så var den då här igen. Årets V-månad den absolut VÄRSTA VEMODIGASTE VACKRASTE månaden. Det är den fjärde idag och det är nu det gäller att se upp eller egentligen skulle jag höjt garden redan i mars. För maj har en tendens att urarta till värsta stressrallyt om man inte ser upp. På en ynka månad ska allt ske verkar det som?
Ett år hade jag fullständigt bokningsstopp hela maj, jag vägrade stenhårt att boka in någonting alltifrån dop till begravning. Min födelsedag var enda undantaget för det var ju som det var.
Jag gick till jobbet och skötte det men det var också det enda. I år har jag fuckat upp det och har redan haft en kväll hos Terry Evans i Fanthyttan (bokat i mars - glömde) ett besök hos frissan (också inbokat i mars och då var det ju gott om tid), en höhämtningstur och - Gud hjälpe mig - ett plastparty (hur tänkte jag där?) och en Djembetrumsafton som kom lite plötsligt på. Det kör ihop sig, nu får det räcka. Inte en pryl till i kalendern för ju mer vi styckar vår tid desto fortare tycks den gå.

Inga kommentarer: