lördag 19 maj 2012

Kokospelles dyraste tomater

Det var då en himmelsk tur att jag inte köpte större växthus för jag vet med säkerhet att jag hade fyllt upp ett mycket större växthus också tills det knappt gått att gå in i det. Jag gör gärna det, fyller på tills det blir fullt.liksom - det gäller allt ifrån jackfickor, väskor och växthus.
 Jag hade ju inte fått gjort annat än att plantera frön, skola om och sätta plantor.  Jag är lite sen med det mesta i år p.g.a. den ihärdiga kylan med minusgrader så gott som varenda natt. Men det brukar komma ifatt ganska bra ändå när sommaren väl tar fart.

Här frodas paprikor, chili, läkelobelior, tobaksplantor flera sorter, lejongap, basilika, rödmalvor, tagetes och tigeröga för att nämna något. Tomaterna är utplanterade i högra lådan och den hutlöst svindyra fläkten från Willab Ab (de vet att ta betalt) är på plats och inställd på frostvakt men verkar gå lite som den vill ändå. Och om fläkten var svindyr så blir tomaterna därefter.men det blir säkert blir vansinnigt nyttiga? En gång frågade min förra chef om jag hade nån aning om vad mina tomater egentligen kostade kilot:
- Nope, sa jag inte en susning och aldrig i helvete att jag tänker räkna ut det heller för då har jag inte råd att äta dom.

Gödsel har jag iallafall så det räcker till det här växthuset och minst 10 till fast det ska gudarna veta att gödsel är långt ifrån gratis för det ska passera hästarna först.

Pappas petunior i väntan på utplantering


Chili och paprika i förgrunden och sedan Kokospelles
diverse handel i vänstra lådan

Gödsel tillsammans med producenten till höger i bild

Inga kommentarer: