onsdag 7 juli 2010

Ingen vanlig damm


Som om jag inte hade nog att göra förut.... så har jag nu fått för mig att lägga till ännu en grej på min "prova-på-innan-jag-faller-död-ned-lista" . Jag har nu fått för mig att jag ska göra en damm i trädgården. Jag är förmodligen inte riktigt rät i huvudet? Men vissa saker bestämmer jag inte själv utan jag följer bara med i flödet och tar som det kommer.
Jag inser nämligen att om min pappa efterfrågar 4 x5 meter dammduk (och butiksinnehavaren själv håller i både saxen och tumstocken) , köper duken, får den utburen i bilen av samma butiksinnehavare) för att sedan upptäcka när den skall läggas ut över det grävda hålet att 20 kvm mirakulöst har blivit 40 kvm(!) på endast några timmar så är det någon däruppe som tycker att jag också ska ha en damm....

Det är bara att sätta igång att gräva alltså.

Klippte bort en gammal brudspirea idag för att göra plats för projektet. Har redan börjat visualiserat fontäner, dimmaskiner och lampor som utsikt från balkongen. Det här blir roligt.

2 kommentarer:

Lilla B sa...

Jäkligt spännande! Lägg ut nya inlägg fort som attan - det här vill jag följa från ax till limpa!

Kokospelle sa...

Bäst att säga det med en gång 8-/. Det blir nog inget störtregn med inlägg. Jag ser det här som sommarens zen-terapi med ett spadtag idag och ett imorgon typ, men jag ska uppdatera löpande hur det utvecklar sig.