söndag 9 december 2007

Det är mörkt nu

Det är med en märklig tillfredsställelse jag betraktar solnedgången redan runt 15:00 strecket. Jag gillar på något underligt sätt detta mörker. Åtminstone fram till själva vändningen därefter tycker jag att det går alldeles för långsamt till våren. Det är enormt skönt att grotta in sig i midvinterns svarta täcke. Det är kväll kl 16 och dags att plocka fram kvällens läsning, sticka lite på tröjan och kanske kanske titta på Cesar Millan om det råkar vara en bra TV kväll.

Har ni köpt Era julklappar ännu? Det är med en viss skadeglädje jag ställer denna fråga. Tänk när vi slutade med julklappar fick julen en helt ny vändning (på tal om vändning). Julen blev helt enkelt vad den en gång var en vändning från mörker och en solfest är allt vänder. Släng Er i väggen reklammakare. jag tänker inte köpa en endaste julklapp i år och tänk vad läbbigt. Om man nu har tänkt sig leva på andras shoppande. Det blir jul ändå alldeles av sig själv och jag behöver inte göra nånting.

Inga kommentarer: