tisdag 11 december 2012

Vintertid

Någonting har klickat till. Det här att jag bestämde mig för att älska vintern har liksom ramlat på plats. Jag njuter nästan dagligen av mörkret och kylan och tystnaden. Idag tog jag en semesterdag -det bästa med att ha ett jobb är faktiskt att ha semester ifrån det. Det är ca 10 grader kallt ett magiskt vinterljus och lagom mycket snö (än så länge märk väl)
Jag tog en ridtur i det vackra landskapet. Här gör Kokopelli och jag ett litet stopp när solen bröt fram ur molntäcket och gav det vinterblåa landskapet ett gyllene skimmer.

Det är dock en sak som bekymrar mig med vintertiden och det är att jag är hungrig precis HELA tiden- från det jag kliver ur sängen till den stund jag somnar. Jag blir som inte mätt hur mycket jag än stoppar i mig. Det är som att mina gener säger till mig att lagra allt som går och på nåt vis känns det  - om jag tittar på midjan - som ett väldigt falskt alarm!? Jag har inte för avsikt att gå upp de där kilona jag gick ned i somras. Jag tänker på mat nästan hela tiden. Nu tänker jag på mos, gräddsås och Wallenbergare med Cabernet Sauvignon Reserva... men inte än. Håll i håll ut det ska väl ändå bli en kopp kaffe först?

Inga kommentarer: