lördag 3 november 2012

A walk in the dark

Nu är det äntligen årets bästa månad när det gäller vila och kravlöshet. Så märkligt då att jag inte ens gått in för landning än. Det är som om den blöta extrema sommaren och hösten gör att det mesta flyter omkring i sörjan. Jag missade Halloween och hade inte ens ett litet teparty i år och nu höll jag på att missa även den svenska varianten trots att denna helg är en av mina favorithelger.
Nu är skiktet mellan de döda och de levande som mest tunt och eftersom jag ibland känner mig mer som död än levande så passar dnt mig ypperligt.

Gör mig nu efter att jag för en kort stund uppstigit redo för en lång riktigt mörk promenad fram till kyrkogården där jag i vanlig ordning skall tända ett antal ljus för mina döda vänner och släktingar. Det blir ungefär samma schema som förra året.

Nåt år ska jag slå på stort dödsparty har jag tänkt - i bästa mexikanska stil. Kanske när halloween och Allahelgona sammanfaller år 2014 och framförallt år 2015?

Och i det här fallet behöver jag inte ens tillägga "om jag lever"... 

Inga kommentarer: