måndag 23 september 2019

Time of change!

Jag gick aldrig in i nån vägg. Jag såg aldrig någon vägg. Men år 2016 ryckte någon bort mattan under mina fötter och jag kunde inte hitta någonstans att landa. Där befinner jag mig fortfarande. I världen mellan världarna. Without hope! Jag försöker fortfarande hitta någon form av trygghet och förutsägbarhet men konstaterar att det är stört omöjligt. Jag måste förhålla mig till denna nya verklighet utan fast mark under fötterna.

Att inte gripa efter något. Inte jaga något eller försöka hålla fast vid något.

Det betyder dock inte att jag är oengagerad. Tvärtom.  Jag är idag smärtsamt engagerad, berörd, sårbar och lever bokstavligt talat med hjärtat vidöppet! Känslorna går djupare än någonsin vilket är både en gåva och en förbannelse.

Jag som önskade att jag kunde flyga. Bli fri.  Jag -  som känt mig som en örn fastspikad med vingarna i marken får nu uppleva känslan av att inte hitta någonstans att landa.

Time of change!

"Be careful what you wish for. I know that for a fact. Wishes are brutal, unforgiving things. They burn your tongue the moment they're spoken and you can never take them back.”
~ Alice Hoffman
























Inga kommentarer: