lördag 11 juli 2015

Den tilltufsade trädgården

Denna försommar har varit aningen svajig med följd att hela trädgården är försenad och förminskad men nu är jag ändå glad att jag har den kvar överhuvudtaget. Den är en aning tilltufsad precis som trädgårdsmästaren.  Livet vände rejält när saturnus hamnade i kvadratur med sig själv i opposition med solen från tolfte huset. Jag vet inte än om det är bra eller dåligt men det sägs att smärtsamma slut kan vara en förklädd början till något nytt även om det inte känns så idag direkt.  Tack och lov sköter många växter om sig själva i kristider utan att jag behöver nånting och nu i början av juli har den lilla dammen fått en uppryckning. Den lilla buddhan får dock bo inomhus i år och istället får en behornad dödskalle vaka över vittror och annat skrymt.


1 kommentar:

Benita sa...

Låter som en jobbig period. Får se hur Saturnus "slår ner" i mitt liv, jag ligger nog lite efter. Kul att se bilder från din trädgård. Min har haft ett mellanår dä jag mest försöker underhålla och inte gör något nytt. Stora trädgårdslandet där jag har potatis får vila i år, dels för jordens skull men också för att det var så jäkla blött och sent i år. Har bestämt mig för att göra en make over i mina pallkragar i höst inför nästa år. Visst har du också en honungsros? Min är helt fantastisk just nu. Fullständigt översållad med blommor och doften är ljuvlig!