tisdag 31 december 2013

Nyårslöfte 2014 - Rensa i den jävla Röran

Dags igen för denna märkliga numeriska bitvis ångestfyllda storhelg. Ingen frälsare är född eller återuppstånden och solen är redan på väg tillbaka. Ingen har någonsin börjat ett nytt liv imorgon, nästa vecka eller nästa år. Och ingen har någonsin slutat röka imorgon. Jag börjar ett nytt liv och slutar med diverse ovanor NU eller inte alls. Dessvärre framträder det sistnämnda "inte alls" mest för närvarande. Jag röker tack och lov inte men jag är inte långt ifrån att förvandlas till en hamster.
Dags trots allt nu-snack att stämma av mina nyårslöften eftersom man inte kan ha den här helgen till så mycket annat.
Med kadaverdisciplin och med militärisk precision skulle jag hålla ett enda löfte detta nådens år 2013. Detta enda löfte var att jag skulle rensa i den jävla röran och få ordning i första hand mitt yttre och så skulle det bli ordning på mitt inre liv på köpet liksom. Det bästa jag kan säga är att jag skrapat lite på ytan i några lådor men sammanfattningsvis är mitt liv rörigare än någonsin. Hela 2013 har ärligt talat präglats av ett virrvarr både i mitt inre och mitt yttre liv. Inte mycket blev som jag hade tänkt.  Det är om möjligt rörigare än någonsin och jag famlar i blindo. Till och med garderoben som jag startade upp med där i början av året har havererat.
Hur ska jag ta mig ur detta trauma?

Jag tar alltså nya tag med samma löfte även detta år. Jag skiter i hur jag ser ut och om jag har taskiga matvanor, glömmer att motionera och meditera bara jag får ordning på alla kläder, papper, grejer och nostalgiska kartonger. Jag lovar än en gång att rensa i röran - sortera, slänga, spara och sälja. 2014 ska bli året då dimman lättar? Eller?

2013
2012
2011
2010
2009
2008


2 kommentarer:

Brofallsmora sa...

Amen! :) Heja heja! Hyr en container...

Ylva sa...

Varför inte omfamna röran i stället, och använda din energi till att kämpa mot större onda ting?